امپراتور

weblog for emeror of sea

امپراتور

weblog for emeror of sea

news

امپراطور دریا در لیست پرطرفدارترین سریال ها


به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس آمار ارایه‌شده از سوی مرکز تحقیقات و سنجش برنامه‌ای سازمان صداوسیما در هفته‌ی اول خردادماه و با گذشت حدود 25 قسمت از «روزگار قریب»، این سریال 55 و 8 دهم درصد بیننده داشته و 90 و 7 دهم درصد میزان رضایت مخاطبان را کسب کرده است. این درحالی است که «روزگار قریب» در هفته‌ی دوم خردادماه 50 و 3 دهم درصد بیننده را به خود مخاطب کرده است و 90 و 8 دهم درصد از مخاطبان از تماشای درحد خیلی زیاد و زیاد ابراز رضایت کرده‌اند.


پس از «روزگار قریب»،«کلید اسرار» و«امپراطور دریا» در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند. «کلید اسرار» شبکه سه سیمادر هفته‌ی اول خردادماه 46 و 9 دهم درصد بیننده داشته و موفق به کسب رضایت 89 و 6 دهم درصد بیننده در حد خیلی زیاد و زیاد شده است.


سریال «امپراطور دریا» در هفته‌ی دوم و سوم خردادماه به ترتیب 46 و 9 دهم درصد و 42 و 7 دهم درصد بیننده داشته و در رتبه‌ی دوم و سوم قرار گرفته است.


لازم به ذکر است که با توجه به ایام سوگواری حضرت زهرا (س) «کلید اسرار» هفته‌ی دوم خرداد پخش نشد.


بر اساس این گزارش، سریال «پرستاران» شبکه اول که پیش از این در رتبه‌ی اول یا دوم سریال‌های خارجی پرمخاطب قرار داشت اکنون در رده‌ی چهارم این آثار قرار گرفته به طوری‌که 39 و 6 دهم درصد بیننده در هفته‌ی اول خردادماه داشته و 82 و 9 دهم درصد از بینندگان از آن ابراز رضایت کرده‌اند.


همچنین از بین 21 سریال هفته‌ی اول خردادماه، «جاده در دست تعمیر» شبکه‌ی دو سیما با 30 و 9 دهم درصد بیننده و 75 و 9 دهم درصد کسب میزان رضایت، در رتبه‌ی دهم قرار دارد.


در هفته‌ی دوم خردادماه هم 16 سریال پخش شده است، «خط شکن» محصول شبکه‌ی تهران در رتبه‌ی هشتم قرار دارد که توانسته است 27 و 3 دهم درصد بیننده را به خود جذب کند. از این تعداد 85 و 2 دهم درصد بیننده از آن درحد خیلی زیاد و زیاد ابراز رضایت کرده‌اند.


به گزارش ایسنا، در هفته‌ی اول خردادماه کم‌مخاطب‌ترین سریال «آخرین دیدار» بوده است که از شبکه‌ی تهران پخش می‌شود. این مجموعه 6 و 6 دهم بیننده داشته و میزان رضایت بینندگان از آن 74 و 2 دهم درصد بوده است.


در هفته‌ی دوم خردادماه «هرکول پوآرو» که با زبان اصلی از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود، 5 و 6 دهم درصد بیننده کسب کرده است که 79 و 6 دهم درصد آنان از این سریال خیلی‌زیاد و زیاد ابراز رضایت کرده‌اند.


گفتنی است که سریال «پشت درهای خاکی» به علت بیننده‌ی کم‌تر از 5 درصد در هفته‌ی اول و دوم خردادماه و «آخرین دیدار» به همین دلیل در هفته‌ی دوم، در نمودار نظرسنجی لحاظ نشده‌اند.


براساس آمار به دست‌آمده از جمعیت مورد بررسی در هفته‌ی اول خردادماه، 77 و 5 دهم زنان و 74 و 4 دهم مردان بیننده‌ی سریال‌های هفتگی بوده‌اند که بیشتر آنان با 88 و 6 دهم درصد در فاصله‌ی سنی 12 تا 18 سال بوده‌اند و کم‌ترین آنان با 58 و 2 دهم درصد در فاصله سنی 50 سال و بالاتر قرار داشته باشد.


از نظر تحصیلات، 82 و 1 دهم درصد بینندگان در حد راهنمایی و دبیرستان درس خوانده‌اند و 67 درصد و 6 دهم درصد از مخاطبان از تحصیلات عالی برخوردار هستند.


لازم به ذکر است که 23 و 9 دهم درصد از پاسخ‌گویان هیچ‌یک از سریال‌های روی آنتن رفته را تماشا نکرده‌اند و مهم‌ترین علت این افراد برای تماشاکردن سریال‌ها «وقت‌نداشتن» (40 و 4 دهم درصد) عنوان شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد